פינגווין – 80 שנות היסטוריה ואוכל טוב

פינגווין – 80 שנות היסטוריה ואוכל טוב

פינגווין – 80 שנות היסטוריה ואוכל טוב

כשהיקים הגרמנים באו וייסדו את נהריה לפני 82 שנה (ב-1935) – הם הביאו איתם תרבות עשירה. בתים אירופאים, עם גגות אדומים וגינות עדינות ומסוגננות וגם שירה ותיאטרון… והיה חסר להם משהו. היה חסר להם גם אוכל אירופאי טוב, בתוך מסעדה מהודרת אירופאית, עם מעט מוסיקה מתנגנת ברקע, ואולי גם רחבת ריקודים קטנה – ובעיקר היה חסר להם שניצל. אז איזה מזל שגם משפחת אופנהיימר החליטה לעלות בסוף שנות ה-30 של המאה העשרים לארץ, ולהתיישב בנהריה היקית. כי הוגו אופנהיימר ובנו ארנסט הקימו ב-1940 את המסעדה הנהריינית הראשונה, ולמעשה את המסעדה המערב גלילית הראשונה.

מהלך נועז – שהפך להצלחה
היה זה מהלך נועז, בארץ ישראל המתפתחת טרם קום המדינה. בתוך התקפות ערבים מסביב וגם לא מעט מחלות שהסתובבו באזור – מחליטה משפחת אופנהיימר לפתוח מסעדה. אך נראה שהמהלך העסקי הזה – היה מהלך נבון ביותר. שכן, במהרה הפכה מסעדת פינגווין להצלחה מסחררת. עולים אירופאים רבים מכל אזור נהריה והגליל היו מגיעים במיוחד לבילוי במסעדה. אוכל נפלא, שירים וריקודים. עיתונים ושיחות על אקטואליה. הכול היה שם. מכל רחבי הארץ היו מגיעים אז לעיר הנופש והתיירות נהריה, לשהות במלונותיה הפזורים לאורך נהר הגעתון, שהשרה אווירה אירופאית אפילו עוד יותר. היו מגיעים מרחוק ליהנות מטבילה בים הנוח של נהריה, וגם לאכול במסעדת פינגויין המצוינת, ששמעה עשה לו כנפיים, והגיע רחוק.

פינגויין של היום
מסעדת פינגווין הוקמה ב-1940, ומאז ועד היום (כמעט 80 שנה) לא חדלה מסעדת פינגויין לפעול. אפילו במהלך מלחמת השחרור, כאשר הערבים הקימו מצור סביב העיר נהריה, היו סועדים ממלאים את המסעדה וקוראים ומתעדכנים בשקיקה בעיתונים שהיו מגיעים לשם דרך קבע.

המבנה והעיצוב של מסעדת פינגויין עברו גלגולים ושיפוצים ועדכונים עם השנים, והיום עדיין מנוהלת המסעדה ע"י משפחת אופנהיימר, וליתר דיוק ע"י נינו של הוגו אופנהיימר. וזה לכשעצמו כבר היסטוריה, שכן לא רבות המסעדות שממשיכות להיות מנוהלות ע"י אותה משפחה 80 שנה.

במסעדה הממוקמת ברחוב הראשי של נהריה, בסמוך לגעתון, דקות הליכה ממלון קלרטון נהריה – תמצאו היום תפריט עשיר, שמבושל באהבה ע"י שף – שקיבל מקודמיו את המתכונים האירופאים הטובים לשניצל ולמרק הגולש, לקורדון בלו וגם לפירה ולסלט הכרוב האירופאי, ואפילו לפסטות הנהדרות.

אז בואו ליהנות מחתיכת היסטוריה וחתיכת ושניצל גרמני טוב, כמה דקות מקרלטון נהריה – שבגעתון.

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

טופס פניה ליצירת קשר

Back to top דילוג לתוכן