קריסמס בגליל המערבי

קריסמס בגליל המערבי

קריסמס בגליל המערבי

מסתבר שכדי ליהנות מהצבעוניות של חג המולד והשנה האזרחית החדשה לא צריך להרחיק עד לניו יורק או ללונדון. אפשר פשוט להגיע אלינו אל קרלטון נהריה, ומכאן לקפוץ לכמה יישובים ערביים-נוצרים של הגליל המערבי, וליהנות מצבעוניות האורות, מאיזה עץ אשוח ענק, וגם משירה באקוסטיקה המדהימה של הכנסיות המקומיות.

כפר יאסיף – 14 ק"מ מקרלטון נהריה
עד אמצע המאה ה-19 חיו בכפר יאסיף יהודים, באופן רציף דורות על גבי דורות. יעיד על כך בית הקברות היהודי בלב ליבו של הכפר, שאליו הגיעו להיקבר גם יהודים מהעיר עכו, שנחשבה על פי המנהג מחוץ לגבולותיה של ארץ ישראל. כיום, חיה בכפר יאסיף אוכלוסייה שחציה נוצרית וחציה מוסלמית. וכשמגיע חג המולד ותחילת השנה – מורגש שם בהחלט החצי הנוצרי. הכפר עוטה אורות על הבתים והחנויות. הכנסיות עם הצריחים הגבוהים מתקשטות גם הן. ברחובות ניתן לראות לפתע עץ אשוח מנצנץ, והחגיגה רבה. כדאי להגיע לנסוע ברחובות הכפר הגלילי, ולהתערבב באווירת החג.

מעיליא – 17 ק"מ מקרלטון נהריה
תושביה של העיירה הציורית מעיליא הם 100% נוצרים קתולים. ועם הקתולים, חגיגות חג המולד והשנה החדשה הן לא צחוק – הם לוקחים אותן ממש ברצינות. כאן הכנסיות מלאות ההוד וההדר נמלאות קישוטים רבים ועצי אשוח ענקיים. הרחובות המוארים הופכים להפנינג של שמחה וחג, הכוללים הופעות וזיקוקים. ניתן לצאת בימים אלה גם לסיורים מודרכים בכפר היפה, חלקם אפילו ללא תשלום. כדאי לבקר גם במצודה הצלבנית: מבצר המלך, השייכת בעצמה לכנסייה, ולכן מובטח שגם היא מתהדרת ברוב חגיגיות בימים אלה של השנה.

פסוטה – 32 ק"מ מקרלטון נהריה
גם פסוטה היא כפר שבו מתגוררים 100% נוצרים קתולים. אולם בתקופת בית שני ישבה כאן משפחת כוהנים יהודים, ואפילו מרכז הכנסייה של פסוטה כיום – הוא למעשה חורבות בית כנסת מאותה תקופה. בכפר פסוטה דואגים שהכול בימים אלה יהיה מואר וחגיגי. והרחובות נמלאים בימים ובלילות הסמוכים לקריסמס דוכני רחוב צבעוניים, וגם הופעות מתוכננות, או תיפוף ושירה ספונטנית של האנשים הלבביים והחמים שגרים בכפר הגלילי היפה הזה.

הנה כי כן, אין צורך לנסוע לחוץ לארץ כדי ליהנות מחגיגות הקריסמס – בואו אלינו למלון קרלטון נהריה, ופשוט טיילו בגליל היפה – עד שתגיעו לאורות המנצנצים ברחובות ועל גגות הכנסייה.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

טופס פניה ליצירת קשר

Back to top דילוג לתוכן