• מלון קרלטון נהריה ממוקם כ-10 דקות הליכה מחוף הים. המלון נמצא על הרחוב הראשי של העיר נהריה - געתון.

3 עצות לאכילה נכונה בחג הפסח

3 עצות לאכילה נכונה בחג הפסח

חג הפסח בפתח, ואתם מתחילים לחשוש פן תשמינו במהלך החג, המציע מטעמים שקשה לעמוד בפניהם, וכן מצות – המכילות כמות קלוריות אסטרונומית, שאנו צורכים בלית ברירה.

אין צורך לצום לפני ארוחת החג.  ארוחת ליל סדר היא ארוכה ומתמשכת: קריאת ההגדה נעשית בחופזה בכדי להגיע כבר לרגע המיוחל. הטעימות עם הברכות הופכות לארוחה של ממש – וכשמגיע הזמן, לאחר יום שלם של צום, אנו אוכלים ללא הבחנה, על מנת להשכיח מהגוף את טראומת הצום שעבר.

להלן מתכון לאכילה נכונה בערב החג ובהמשכו:

אין צורך בצום עד לארוחת החג

ביום שלפני ליל הסדר, יש הנוהגים לדלג על הארוחות, כדי לחסוך קלוריות, אך התוצאה היא-  אכילה ללא שליטה בארוחת ליל הסדר והכפלה ושילוש של כמות הקלוריות. כדי שלא להגיע רעבים לארוחה ולשלוט יותר על כמויות האוכל,  מומלץ לאכול ארוחות קטנות וקלות במשך היום, כגון: מרקים, ירקות בכל צורה, דברי חלב, ולפני ארוחת החג – יוגורט. האכילה שלפני הארוחה תאפשר אכילה רגועה במהלכה.

הקשיבו לגוף שלכם

הסתכלו על ארוחת החג ותבחרו את מה שהכי מתחשק לכם – זהו זמן טוב לתרגל את הרגלי האכילה שלכם. אכלו לאט, התענגו על הטעמים ותיהנו. נסו להקשיב לגוף, וכשאתם מתחילים להרגיש את השובע מגיע, החליטו שאתם מסיימים לאכול, בידיעה שבעידן המקרר, האוכל יהיה טרי גם מחר.

מצה? לא משקל נוצה

המצות גורמות לחלקנו לבעיות עיכול לא מעטות. מצות הן ה־"בעיה" העיקרית בפסח.

מצה אחת מכילה כ־160 קלוריות, שהן שוות ערך לשתי פרוסות לחם רגיל או לארבע פרוסות לחם קל. ציפוי מצה בשוקולד או טיגונה מעלה את ערכה הקלורי ל־250-220 קלוריות. כמו כן, יש לשים לב לכמות ולסוג הממרח למצות ולבחור ממרחים דלי קלוריות.

זכרו –  במצות אין סיבים תזונתיים ואין נוזלים, ולכן אין תחושת שובע לאחר אכילתן. מומלץ לשתות הרבה ולאכול ירקות.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

טופס פניה ליצירת קשר

מבצעים חמים

Back to top דילוג לתוכן